دَفْتَرِ شِعْرِ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟
دَفْتَرِ شِعْرِ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟

گذر از دخترک سنتورى ... شب پایان سفر


باز امشب به دلم شور و شرارى دارم
شور پرواز از این شهر خدا
کوى رعناى شما
پر خود باز کشم از وسط ساز شما
خون خود پاک کنم از آن جا
پنجه ى مُرغ دلم را برهانم من از آن تار شما

ساز و سنتور شما مانَد و من،
پر زنم سار شوم 
یارِ خدا

امشبم مقصد من ماه عروج
پر پرواز بگیرم برسم تا آن جا

نه فقط دخترک سنتورى
گل و گلشیفته و یاسمن و لاله و ساناز و پریناز و بهار
چشم آهوى نگار
دخترِ دف زن شب هاى خزان
زلفِ افشانِ پریشانِ غزال
جامِ آیینه و آن چاک و لب سرخ و سرِ شیداکُش
گُل مردابى همچون مهتاب
عشق هاى منِ دیوانه در این مُلک خدا

این همه خلقت افلاکى و خاکى بگذارم بروم تا که پر و بال بشویم برسم پیش خدا
خالقِ مهر و جدایى و وصال

امشبم شور تو اى چشم تو بر پروازم
شب جان کندن و دل کندن من
چه شب زیبایى

تا به پروین و ثریا برسم
تا به خورشید زنم پر که بسوزم یارا
دل کَنَم جان بکنم پر بزنم تا در و درگاه شما

سازِ پرواز بزن
تا بزنم پر برسم تا به تمنّاى شما

شب پرواز و تب و خون و عطش
شب دیوانه ى دردانه ى دلدار شما

شب آغاز و شب شعرِ الهى دل والهِ من
شب برگشتن مخلوق به دامانِ خدا

شب نوشیدن جامى دیگر
جامِ تو
جامِ خروشى دیگر

نه سرم درد بگیرد ز شراب و نه به دردش آرم،
با شرابى که بریزم ز خُمم بر کامش

شب کامِ منِ ناکام از این فاصله ها
شب پرواز و رهایى ز تمامِ خودها

شب عشقى که گمان مى کردم
همه ى عمر در آن غوطه ورم

شب نوشیدنِ این تشنه ى نوشیده یک عمر از آن چشمه ى صد رنگ سراب

شب دل دادگى مست به سازى که تو در عرش دلم بِنوازى
شبِ عود بى کران
شب من تا که به آغوش کشى یارت را

شب دل بازى و قُرْب و عاشقى
شبِ خشنودى پُر نور خدا

شب پرواز از این خاک به افلاک و سَرا
شب آرامش بعد از این سفر

شب آغاز سرایشى دگر
شب شیدایى و شورِ این سحر
شب گوش دل سپردن به خبر
شب پایان سفر
شب آغاز حضر