دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟
دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟

مثنوی «دلبر تاک تو»

شعر سیصد و بیست و یکم

.

من که در شهر شما سخت پریشان و خوشم

دامن رحمتت ای یارِ غریبان بکشم


من نظر باز و نظر پیش شما در نظر است

این چنین سروری و عاشقِ مستت پسر است


شکر … چشمانِ سیاه تو که خوش می‌نگرد،

مژِگانِ منِ دیوانه و دل دل ببرد


هیچ کس مثلِ پدر عاشق فرزند نشد

برده ات آمده و صیدِ تو پابند نشد؟


گر نگوید که شدم مست و پریشان و فغان

آه ای یارِ غریبان لبِ لعلش برسان


مرض القلبُ فما عاش بِلا رُؤیَتِها

ای طبیب دلِ ما مُرد دلم آه رضا


چون یتیمان شده ام عاشق و جان سوخته‌تر

من کلاغِ سیهی در غمِ دنیای هُنر


عاشقِ گوهرِ پاکِ تو شدم می‌دهی‌اش؟

کُشته و دلبرِ تاکِ تو شُدم می‌دهی‌اش؟


من زمین خورده و رسوای جهان پیشِ کسان

بِکشان کُشته‌ی انگور دلت را بِکشان


زائرم تشنه و یادآر تو و قلب شما

پس از این چشمه‌ی شیرین بروم تا به کجا؟

.

علیرضا یادآر

۹:۳۸ بامداد دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳ شوال