دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟
دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

دَفْتَرِ شِعْرِ دُکْتُرْ عَلیرِضا یادآر

آیا دینی بِه جُز عِشْق، می‌شِناسی؟ آیا؟

حال زارم را از این بدتر مکن


۱

حال زارم را از این بدتر مکن

در دل صد پاره ام خنجر مکن

۲

این غزل از ضعف جان شد مثنوی

کاش باشی و صدایم بشنوی

۳

دیگر آن پُر جانِ دوران نیستم

من دگر بی جان شدم آن نیستم

۴

تاولِ ده ساله و ده ساله ام

داغِ شیرینِ شما بر سینه ام،

۵

دردهای دیگرم از یاد برد

عشقتان جان مرا با باد برد

۶

قصّه ی فرزانگان با ما مگو

جز جنون جانا ز جان ما مجو

۷

آشنایت بوده ام از سال ها

آنِ پرواز و شکستِ بال ها

۸

با تو بودم آن زمان وقت خزان

بر سرِ برگِ چناران پا زنان

۹

خش خشِ پاییزمان یادش بخیر

شب، غروبِ آن زمان یادش بخیر

۱۰

وقتِ گل سر مستیِ آغوش تو

شعر های ناز و ناگه جوش تو،

۱۱

ناگهانی بوسه کردن های من

پیشِ دلبر خنده کردن های من،

۱۲

دست من در دستهای کوچکت

چشم هایم خیره در لعلِ لبت،

۱۳

عشقِ ترسانِ تو و عریانِ من

رازِ شیرینِ تو در دستانِ من،

۱۴

کوچه باغی … دستِ تو در دست من

آهافتادی شدی تا مستِ،

۱۵

مثل امشب شاکی از انکار تو

آه عمری مُردم از رفتار تو،

۱۶

خاطرات خوب و بد یادش بخیر

قول های تا ابد یادش بخیر

۱۷

این که جانت جان من بودست و هست

گفتی و جانا شدم صد بار مست

۱۸

پس بیا آغوشِ قو را باز کن

ناز دیگر نه سخن آغاز کن

۱۹

مرهمی بر قلب و جان شو مرهمی

با لبت دارو بده، اوّل کمی

۲۰

جانِ من حیران از این ناگفته ها

موش و ببری در جهانِ خفته ها